Subject: FW: Alkoreklaam
From: "MKM info"
To: "MKM info"
Date: Wed, 13 Mar 2024 16:10:24 +0200

From: Karmen Joller <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 7, 2024 3:20 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Alkoreklaam

Tere!

Mõned kuud tagasi saatsin järelepärimise reklaamiseaduse VTK kohta.
Põhjuseks oli selles artiklis kirjutatu:

https://epl.delfi.ee/artikkel/120275804/kes-alkoholi-ei-muu-argu-raakigu-k
aasa-arstid-suruti-alkoholi-reklaami-seaduse-arutelul-nurka

1. Meedikuid ei kaasatud. Nad surusid end neile koosolekutel pärast seda,
kui olin neile VTKst teada andnud

2. Meedikuid koheldi koosolekutel alavääristavalt. Miks lubab MKM endale
sellist käitumist?

3. Meedikute arvamust VTKs ei arvestata, Eesti inimeste tervisest ei
hoolita.

4. MKMi ametnikud valetasid sotsiaalkomisjonis toimunud koosolekul, et
perearste on kaasatud. Kui teie ministeerium tõesti nimetab eelmises
kolmes punktis kirjeldatud kaasamiseks, soovitan tellida koolitus sõna
"kaasamine" kohta näiteks Eesti Keele Instituudist.

Ootan teie kui ministri jõulist reaktsiooni teie ministeeriumis toimuva
suhtes. Arstina ütlen, et reklaamiseadust tuleb muuta tõesti. Eestis peab
olema keelatud tubakatoodete, alkoholi, alkoholitoodetega sarnaste
toodete, hasartmängude ja kiirlaenude reklaam nii avalikus ruumis,
tavameedias kui internetis. See vähendaks suremust südame-veresoonkonna
haigustesse, vähki, suitsiidi. Kõik kolm on meil väga probleemsed, kaks
esimest juhivad meie suremuse näitajaid. Suitsiidide arv on hüppeliselt
kasvanud.

Soovitan lisaks meedikutele reklaamiseaduse muutmisele kaasata ka
politseinikud, psühholoogid, võlanõustajad, advokaadid, prokurörid jpt.

MKMi eesmärk peaks olema Eesti majanduse toetamine, mitte aga Eesti
inimeste raha planeerimine ärahoitavate tervisekuludele, ennetatavale
kuritegevusele, rääkimata sellest, et praegu toetab teie reklaamiseaduse
VTK perede purunemist, vaeva ja valu, mida alkohol on meie inimestele
kaasa toonud. Arstid, politseinikud ja psühholoogid on neist probleemidest
üle koormatud. See teeb haiget ja põletab läbi.

Karmen Joller